Mit CV

Navn:                                           Nils Nyvang Bacher
Adresse:                                      
Hviddingvej 2E, 1, 2
Postnr. og by:                             
2610 Rødovre
Tlf:                                               
22200606
Mail:                                            
nils@nyvang-bacher.dk
Alder:                                          
Født 1956
Civil status:                                
Jeg er gift med Leise på 32. år

Linkedin:                                    https://www.linkedin.com/in/nyvangbacher/

Min baggrund som IT chef, gør at jeg er meget nysgerrig overfor nye tiltag og produkter, som kan få stor betydning for mit næste job/virksomhed. Jeg har opbygget min viden og har lært at drive en virksomhed som hotelchef på Sofie Amalie Hotel (Scandic Front) og Admiral Hotel, hvor jeg fik dyb indsigt i værdien af IT i hotelbranchen. Med tiden blev IT vigtigst for mig. Siden har jeg opbygget stor viden og erfaring på IT området, hvor vi har implementeret nye systemer for eksempel, elektronisk minibar, TV infosystemer,  booking af værelser direkte uden andre omkostninger.

Min personlige lederstil er åben og direkte, hvor jeg har stor erfaring med at opdatere og vedligeholde og derved sikre virksomheds stabilitet i hverdagen, sammen med kollegaer i både i IT afdelingen og på tværs af organisationen.  Jeg har ofte været mentor for yngre IT medarbejdere, som siden har udviklet sig til dygtige ledere i andre internationale hoteller eller virksomheder.

Personlige kvaliteter:
Jeg er og arbejder selvstændig med de udfordringer, der opstår i hverdagen. I mit arbejder er jeg målrettet på at få driften til at fungere optimalt for hotellets funktioner og medarbejdere.

Jeg er grundig i mit arbejde og sætte pris på punktlighed og viser ansvarlighed overfor for opgaven og følger den dørs. Det glæder mig, at skabe resultater for virksomheden, hvor IT har gjort en forskel.

Erhvervserfaring:

2018 –                                          Vikar

1999 – 2016:                               Copenhagen Admiral Hotel – IT Koordinator

Admiral Hotel har altid haft gode arbejdsforhold og en dygtig ledelse, hvor jeg blevet anerkendt for mine kompetencer. Her har jeg opbygget de vigtigste erfaring og viden inden for IT og ledelse af IT afdeling på typisk 1 – 2 ansatte, hvor vi i samarbejde har vedligeholdt og drifted de store systemer i booking, restaurant, reception og 366 værelser

  • Al kontakt til eksterne IT leverandører.
  • Drift af servere: Exchange – Fidelio Hotelsystem.
    Elektronisk minibar system – Telefonsystem – Wifi – TV systemer.
  • betalings systemer.
  • Indkøb og forhandling af software – hardware – tonere – papir.
  • Vedligeholdelse af e-mail databaser – drift af APSIS nyhedsbrevsystem.
  • Drift og vedligeholdelse af websider, med hjælp af div. CMS systemer WordPress og ren HTML.
  • Drift og vedligeholdes af Info systemer til værelse og gæsteområder. Herunder skaffe indhold, video og foto.
  • Lavede alle IT relaterede manualer.
  • Ved større messe ol. deltog jeg i opsætning af lokalernes IT.
  • Support af win10 + Microsoft Office pakker.
  • Editering af videoer til hotelinfosystem.

1997 – 1999                                 Grundig Danmark – salg af radio og TV til hotelværelser.

Her arbejdede jeg som salgskonsulent og brugte min viden fra hotelbranchen. På samme tid fik jeg mere erfaring om radio og TV.

  • Opsøgende salg og kundemøde i Danmark –
  • Deltaget i messer i Danmark.
  • Lavede alle IT relaterede manualer.

1994 –  1997                                Hotel d’Angleterre – IT chef

Danmarks flotteste hotel ”Den hvide dame”, hvor jeg fik tilført mere viden om IT, hvor vi bl.a. satter et nyt hotelsystem i drift.
Her er servicen alfa omega både for ledelsen og for gæsterne. Intet overlades til tilfældighederne.

  • Drift af alle servere i huset.
  • Ved større messe ol. deltog jeg i opsætning af lokalernes IT.
  • Lavede alle IT relaterede manualer.
  • Al kontakt til eksterne IT leverandører.
  • Drift af servere: Exchange – Fidelio Hotelsystem – Telefonsystem – TV systemer.
  • Indkøb og forhandling af software – hardware – tonere – papir.
  • Drift og vedligeholdelse af websider.
  • Drift og vedligeholdes af Info systemer til værelse og gæsteområder. Herunder skaffe indhold, video og foto.
  • Ved større messe ol. deltog jeg i opsætning af lokalernes IT.
  • Support af Windows Office pakker.
  • Editering af videoer til hotelinfosystem.

1985 – 1990                                Autodidakt hotelchef

 

Mit Portier arbejde udviklede sig til leder af receptionen og værelserne som arbejdsområde. Igennem årene fandt IT sit indpas i hotellerne og her opstod min nysgerrighed for IT.


Sprog:              

  • Dansk: modersmål
  • Engelsk: taler og skriver på grundlæggende niveau
  • Svensk og Norsk: i tale
  • Tysk: i tale

Yderlige oplysninger:

Jeg er ikke ryger.

Referencer:

Opgives på anmodning.